Kim jesteśmy? Co nas wyróżnia?
Wiek żłobkowy to czas intensywnego rozwoju dziecka. Kształtują się wówczas umiejętności i
postawy, które są kluczem do późniejszego sukcesu edukacyjnego i życiowego
dzieci. To wiara
w siebie, ciekawość świata, otwartość, towarzyskość, samokontrola swojego
zachowania, współdziałanie z innymi,
samodzielność. Podejście Bajkowej Akademii Smyka do rozwoju dziecka. Nasze podejście skoncentrowane jest na dziecku jako najważniejszym podmiocie, czyli na uwzględnianiu jego realnych potrzeb i praw w przestrzeni społecznej i edukacyjnej.
Organizacja przestrzeni w żłobku !
W naszych placówkach dbamy o najwyższą jakość wyposażenia meblowego, sprzętów i pomocy, ważna jest ich wytrzymałość oraz funkcjonalność w użytkowaniu. Bezpieczeństwo i komfort dzieci są naszym priorytetem, dlatego meble w naszych placówkach posiadają certyfikaty bezpieczeństwa poświadczające zgodność z normami obowiązującymi w Unii Europejskiej. Przestrzeń dla dzieci w naszym żłobku jest odpowiednio zaaranżowana, zarówno bezpieczna jak i ucząca, stymulująca oraz inspirująca dzieci do podejmowania różnych działań, dająca możliwość różnorodnych doznań, zdobywania różnych doświadczeń … Przestrzeń w naszych salach podzielona jest na „Strefy” „Sfery” „Kąciki zabawowe” w zależności od podejmowanych aktywności zabawowych przez dzieci.
Monitoring, przestronna szatnia Strefa higienicznego spożywania posiłków Strefa pielęgnacyjna / higieniczna
Strefa bezpiecznej i stymulującej zabawy Bezpieczny, ogrodzony plac zabaw Stosujemy Innowacyjne metody i strategie pracy Podłoga interaktywna
W jaki sposób uczą się małe dzieci w naszych żłobkach?
Przyznawajmy dziecku prawa do podejmowania decyzji dotyczących jego samego.
Pozwalajmy na samodzielne realizowanie własnych potrzeb i pomysłów, unikajmy nadmiernego kontrolowania wszystkich poczynań dziecka.
Przyzwalajmy na próby i błędy, unikajmy nadmiernego zawstydzania w przypadku porażek, stosowania kar naruszających godność człowieka.
Szanujmy własność i prywatność dziecka, pozwalajmy mu np. na bycie samemu, gdy tego potrzebuje.
Uwzględniajmy aktualne potrzeby dziecka, jego kondycję, samopoczucie, np. przy planowaniu dnia, czynności, zadań.
Udzielajmy dziecku prawdziwych odpowiedzi na jego pytania, nie oszukujmy go i nie manipulujmy nim.
Słuchajmy dziecka i poważnie traktujmy jego problemy, których doświadcza.
Nauka i zabawa przez wszystkie zmysły ! Dziecko uczy się, gdy patrzy, słucha, dotyka, smakuje i wącha.
Dobra zabawa to inwestowanie w bezpieczny, harmonijny, wielostronny rozwój dziecka, w budowanie fundamentów jego dobrostanu, kompetencji i szczęścia. Nauka staje się bardziej skuteczna, gdy można połączyć różne sposoby uczenia w taki sposób, aby dziecko mogło się rozwijać wszechstronnie i bez ograniczeń.
Dlatego w naszym programie tak duży nacisk położony został na rozwój inteligencji wielorakich oraz poznawanie wielozmysłowe.