Maj 2019 

Puff, puff rusza pociąg na Majówkę – Metoda Dobrego Startu
Relacja z zajęć i zabaw z dziećmi w grupach ...
1-60303740_885701365099912_1875178941862379520_njpg 1-60351035_366303853991775_7677678706491392000_njpg 1-60356004_2195554760756371_637751254172303360_njpg 1-60363687_2333305730285353_8970338810319601664_njpg

1-60417290_2316827475311010_7273281387812093952_n-001jpg1-60359726_454090128495537_5450027513931628544_n-001jpg

1-60464076_808226616216920_3026194760890056704_n-001jpg 1-60611445_1283239108510103_6316174387192004608_n-001jpg

1-60469831_467370307138051_6875217462267215872_n-001jpg 1-60513162_2253107878340823_7225090669340000256_n-001jpg 1-60858090_345996992723774_8463922682486849536_njpg

 Realizacja projektu - Rozbudzamy dziecięcą wyobraźnię oraz kompetencje matematyczne z podczas zajęć z Klockami Lego Education.  Rozbudzamy dziecięcą wyobraźnię podczas zajęć z Klockami Lego Duplo Education . Podczas zabaw   i zajęć z klockami dzieci pracują z kartami inspiracji, odkrywają tajemnice otaczającego ich świata, rozwijają kompetencje matematyczne, kreatywność i wyobraźnię. Wspieramy rozwój motoryczny budując z klocków lego duplo. Wspieranie rozwoju małej motoryki przez zabawę to tylko niewielki element w rozwoju dziecka, jaki daje układanie klocków. 

1-60845725_335577480424152_7365728080662364160_njpg 1-60570624_563247434197787_7034789863979220992_njpg

Dodatkowe działania:

1. Prowadzenie zajęć z elementami edukacji, zajęć opiekuńczo – wychowawczych, zajęć dodatkowych 

2. Zajęcia Gimnastyki Korekcyjnej, zajęcia z Logopedą – obserwacja dzieci – grupy przygotowujące się do przedszkola, obserwacja i konsultacje z opiekunami – Psycholog, zajęcia sportowe – ogólnorozwojowe, zajęcia umuzykalniające Rytmika i Gordonki ( w zależności od wieku dzieci ), Art. and Music – spotkania z muzyką na żywo Audycje Muzyczne 

3. Zajęcia „Gimnastyka Mózgu” – Paul Dennison – oddział Braillea 2A 

4. Zajęcia w Sali doświadczania Świata – oddział Budzisława 1  

5. Realizacja Programu Dwujęzyczne Dzieci „Baby Bettles”, Utworzenie kącika Logopedycznego, Zajęcia Lego Education 

6. Promowanie zachowań prozdrowotnych i rozwijania aktywności fizyczne dzieci. 

7. Pomoc w przetrwaniu „kryzysu emocjonalnego” – bunt dwulatka ( grupy dzieci 2 letnich ). 

8. Przestrzeganie stałego rytmu dnia, organizowanie przewidywalnych sytuacji uprzedzając dzieci co będzie się działo.  

9. Stosowanie metod wychowawczych „Konsekwencja – dlaczego nie kara” 

10. Nawiązywanie i podtrzymywanie z dziećmi bezpiecznych więzi emocjonalnych ( bezpieczne przywiązanie )  

11. Tworzenie więzi z kolegami i opiekunami, socjalizacja, zajęcia integrujące grupę 

12. Realizacja elementów z planu Daltońskiego ( grupy 2 latków ) 

13. Komunikacja: Stymulowanie mowy czynnej, rozwój zdania i jego różnych form. 

14.Współpraca ze specjalistami

Zajęcia ogólnorozwojowe, zajęcia Gimnastyki Korekcyjnej – zgodnie z harmonogramem dla poszczególnej grupy

Współpraca z Logopedą / Pedagogiem Terapeutom – zgodnie z harmonogramem dla poszczególnej grupy

Współpraca z Psychologiem – zgodnie z harmonogramem dla poszczególnej grup.



Kwiecień 2019

Realizacja Projektu "Ale Jaja" 

jaja czy kurajpg

Cele ogólne:  rozbudzanie ciekawości światem przyrody, rozwijanie umiejętności przeliczania; porównywania i nazywania kolorów, kształtów, doskonalenie sprawności ruchowej i ćwiczenie mięśni.

Cele szczegółowe:  poszerzanie wiedzy na temat zwierząt, a w szczególności ptaków; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych i formułowania spostrzeżeń; rozwijanie umiejętności przeliczania, ustalania liczebności zbioru i porównywania zbiorów; doskonalenie koordynacji ruchowej, kształtowanie prawidłowej postawy ciała i precyzji ruchów. budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym i przyrodniczym; zdobycie wiadomości na temat zasad zdrowego odżywiania i wartości odżywczej wybranych produktów; stwarzanie okazji do eksperymentowania i wyciągania wniosków z przeprowadzonych obserwacji. Zapoznanie dzieci z obyczajami i tradycjami wielkanocnymi (rodzinnymi i lokalnymi oraz z różnych regionów Polski); rozbudzanie u dzieci zainteresowania zwyczajami i sposobami świętowania w innych rodzinach; zapoznanie z utworami literackimi zawierającymi elementy fikcji i humoru; stwarzanie okazji do uczenia się na pamięć wierszy i piosenek nawiązujących do obchodzonych świąt; doskonalenie sprawności grafomotorycznej; bogacenie słownictwa dzieci oraz rozwijanie sprawności językowej w zakresie analizy słuchowej wyrazów; doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i umiejętności zapamiętywania szczegółów; rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i wyróżniania zbiorów oraz przeliczania elementów; wprowadzanie dzieci w umiejętność rozgrywania gier dydaktycznych.

Realizacja Zajęć:

Zagadka - Skrywa pod skorupką i żółtko, i białko. Wielkanocne zdobisz. – Już wiemy! To jest… (jajko)

Jajko – zagadka dotykowa -  Nauczyciel posyła w krąg woreczek, w którym ukryte jest ugotowane jajko. Dzieci za pomocą dotyku sprawdzają, co znajduje się w środku, jednak nie mówią tego na głos. Gdy wszyscy dotkną ukrytego przedmiotu, zostaje podana odpowiedź. Następnie dzieci dzielą się swoją wiedzą na temat jaj: Kto znosi jaja? Czy tylko ptaki je znoszą? Prowadzący rozkłada na dywanie fotografie zwierząt, które nie są ptakami, ale podobnie jak one znoszą jaja.

Zaznaczamy swoją obecność w grupie :

jaja obecnocijpg

Chodzimy po kształcie jaja – w Sali ułożone jest wielkie jajo z wstążki – dzieci chodzą na boso po śladzie jaja w rytm muzyki.

Malowanie kształtu jaja w piasku, kaszy … wodzenie palcem po śladzie

FB_IMG_1490170058402jpg

Różne jaja – zabawa badawcza

Nauczyciel gromadzi różne jaja – po dwa z każdego gatunku – surowe i ugotowane (np. przepiórcze, kurze, kacze, gęsie, indycze, strusie).

Zajęcia „Cztery Pory Roku” –  eksploracja otoczenia, dostrzeganie jego różnorodności, eksperymentowanie z różnymi przedmiotami, doświadczanie, manipulowanie, eksperymentowanie, obcowanie z naturalnym materiałem przyrodniczym. Obserwacje przyrodnicze – spacery

Wiosenne kwiaty – dbamy wiosenny kącik przyrodniczy

Zabawy paluszkowe Jajeczka

(Magdalena Nowak) Dzieci do kurnika poszły "spacerowanie" palcami jednej dłoni po wierzchu drugiej i jajeczka przyniosły. zaciskanie dłoni w pięści Mama je ugotowała energiczne machanie pięściami w górę i w dół i dzieciom podała. wyprostowanie dłoni Dzieci jajeczkami o blat stołu stukają zaciśnięcie dłoni w pięści, złączenie ich ze sobą i stukanie nimi o podłoże i ze skorupek je obierają. stopniowe otwieranie kolejnych palców Na talerzach układają, stukanie dłonią zaciśniętą w pięść o wnętrze drugiej dłoni starannie kroją, solą przesuwanie bokiem jednej dłoni po wnętrzu drugiej, następnie naśladowanie posypywania i ze smakiem zjadają. masowanie się dłonią po brzuchu

Koszyk z pisankami – zabawa rozwijająca refleks.

Dzieci poruszają się swobodnie po dywanie w rytmie dowolnej wesołej muzyki. Na przerwę w muzyce prowadzący wyrzuca z koszyka pisanki (kulki ugniecione z papieru), a zadaniem dzieci jest podniesienie pisanki z dywanu i włożenie do koszyka, który trzyma prowadzący. Za każdym razem nauczyciel wyrzuca o jedną lub dwie pisanki mniej niż dzieci na dywanie – osoby, które nie znajdą dla siebie pisanki, odchodzą na chwilę na bok. Mogą wrócić do zabawy, jeśli zauważą, że nauczyciel wyrzucił większą liczbę pisanek niż dzieci na dywanie.