Kwiecień 2019

Realizacja Projektu "Ale Jaja" 

jaja czy kurajpg

Cele ogólne:  rozbudzanie ciekawości światem przyrody, rozwijanie umiejętności przeliczania; porównywania i nazywania kolorów, kształtów, doskonalenie sprawności ruchowej i ćwiczenie mięśni.

Cele szczegółowe:  poszerzanie wiedzy na temat zwierząt, a w szczególności ptaków; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych i formułowania spostrzeżeń; rozwijanie umiejętności przeliczania, ustalania liczebności zbioru i porównywania zbiorów; doskonalenie koordynacji ruchowej, kształtowanie prawidłowej postawy ciała i precyzji ruchów. budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym i przyrodniczym; zdobycie wiadomości na temat zasad zdrowego odżywiania i wartości odżywczej wybranych produktów; stwarzanie okazji do eksperymentowania i wyciągania wniosków z przeprowadzonych obserwacji. Zapoznanie dzieci z obyczajami i tradycjami wielkanocnymi (rodzinnymi i lokalnymi oraz z różnych regionów Polski); rozbudzanie u dzieci zainteresowania zwyczajami i sposobami świętowania w innych rodzinach; zapoznanie z utworami literackimi zawierającymi elementy fikcji i humoru; stwarzanie okazji do uczenia się na pamięć wierszy i piosenek nawiązujących do obchodzonych świąt; doskonalenie sprawności grafomotorycznej; bogacenie słownictwa dzieci oraz rozwijanie sprawności językowej w zakresie analizy słuchowej wyrazów; doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i umiejętności zapamiętywania szczegółów; rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i wyróżniania zbiorów oraz przeliczania elementów; wprowadzanie dzieci w umiejętność rozgrywania gier dydaktycznych.

Realizacja Zajęć:

Zagadka - Skrywa pod skorupką i żółtko, i białko. Wielkanocne zdobisz. – Już wiemy! To jest… (jajko)

Jajko – zagadka dotykowa -  Nauczyciel posyła w krąg woreczek, w którym ukryte jest ugotowane jajko. Dzieci za pomocą dotyku sprawdzają, co znajduje się w środku, jednak nie mówią tego na głos. Gdy wszyscy dotkną ukrytego przedmiotu, zostaje podana odpowiedź. Następnie dzieci dzielą się swoją wiedzą na temat jaj: Kto znosi jaja? Czy tylko ptaki je znoszą? Prowadzący rozkłada na dywanie fotografie zwierząt, które nie są ptakami, ale podobnie jak one znoszą jaja.

Zaznaczamy swoją obecność w grupie :

jaja obecnocijpg

Chodzimy po kształcie jaja – w Sali ułożone jest wielkie jajo z wstążki – dzieci chodzą na boso po śladzie jaja w rytm muzyki.

Malowanie kształtu jaja w piasku, kaszy … wodzenie palcem po śladzie

FB_IMG_1490170058402jpg

Różne jaja – zabawa badawcza

Nauczyciel gromadzi różne jaja – po dwa z każdego gatunku – surowe i ugotowane (np. przepiórcze, kurze, kacze, gęsie, indycze, strusie).

Zajęcia „Cztery Pory Roku” –  eksploracja otoczenia, dostrzeganie jego różnorodności, eksperymentowanie z różnymi przedmiotami, doświadczanie, manipulowanie, eksperymentowanie, obcowanie z naturalnym materiałem przyrodniczym. Obserwacje przyrodnicze – spacery

Wiosenne kwiaty – dbamy wiosenny kącik przyrodniczy

Zabawy paluszkowe Jajeczka

(Magdalena Nowak) Dzieci do kurnika poszły "spacerowanie" palcami jednej dłoni po wierzchu drugiej i jajeczka przyniosły. zaciskanie dłoni w pięści Mama je ugotowała energiczne machanie pięściami w górę i w dół i dzieciom podała. wyprostowanie dłoni Dzieci jajeczkami o blat stołu stukają zaciśnięcie dłoni w pięści, złączenie ich ze sobą i stukanie nimi o podłoże i ze skorupek je obierają. stopniowe otwieranie kolejnych palców Na talerzach układają, stukanie dłonią zaciśniętą w pięść o wnętrze drugiej dłoni starannie kroją, solą przesuwanie bokiem jednej dłoni po wnętrzu drugiej, następnie naśladowanie posypywania i ze smakiem zjadają. masowanie się dłonią po brzuchu

Koszyk z pisankami – zabawa rozwijająca refleks.

Dzieci poruszają się swobodnie po dywanie w rytmie dowolnej wesołej muzyki. Na przerwę w muzyce prowadzący wyrzuca z koszyka pisanki (kulki ugniecione z papieru), a zadaniem dzieci jest podniesienie pisanki z dywanu i włożenie do koszyka, który trzyma prowadzący. Za każdym razem nauczyciel wyrzuca o jedną lub dwie pisanki mniej niż dzieci na dywanie – osoby, które nie znajdą dla siebie pisanki, odchodzą na chwilę na bok. Mogą wrócić do zabawy, jeśli zauważą, że nauczyciel wyrzucił większą liczbę pisanek niż dzieci na dywanie.